افتادگي سينه بعد از پروتز - دکتر بتول طاهری

افتادگي سينه بعد از پروتز و پیشگیری از آن

افتادگي سينه بعد از پروتز به عنوان یکی از دغدغه های افرادی است که قصد انجام این جراحی را دارند. این مشکل تقریبا برای درصد کمی از اشخاص اتفاق می‌افتد که دلایل متعددی دارد اما با این حال می‌تواند به عنوان یک چالش مطرح شود. برای کسب اطلاعات کافی در مورد پیشگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز تا انتهای این مقاله از سایت دکتر بتول طاهری با ما همراه باشید.

احتمال افتادگی سینه بعد از پروتز چقدر است؟

تمامی افرادی که در راستای تغییر سایز پستان خود و افزایش حجم آنها به انجام جراحی پروتز سینه می‌پردازند، باید بدانند که احتمال  افتادگی سینه بعد از پروتز  نیز وجود دارد اما شما می‌توانید از همان ابتدا با انجام جراحی لیفت سینه همزمان با پروتز جلوی این رخداد را بگیرید و تمامی افتادگی های موجود از قبل را از بین ببرید. این احتمال حدود 40 درصد برای هر فرد است اما شما می‌توانید با برخی از نکات مراقبتی از ایجاد آن پیشگیری کنید. در واقع احتمال افتادگی سینه بعد از پروتز و یا حتی پارگی پروتز سینه در صورت مراجعه به جراح بی تجربه برای همه افراد وجود دارد که به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

علت افتادگی سینه بعد از پروتز

  • افتادگی پروتز به سمت پایین بعد از گذشت یک مدت به کیفیت پروتز و سایز آن و همچنین تکنیک استفاده شده در جراحی بستگی دارد.
  • با گذشت زمان، پوست و بافت اطراف پروتز تحت تغییرات طبیعی قرار می‌گیرند. عواملی مانند روند پیری، تغییرات وزن، بارداری، شیردهی و تغییر در سطوح هورمونی می‌توانند تأثیرگذار باشند و منجر به افتادگی سینه شوند.
  • عدم استفاده از سوتین های مخصوص بعد از عمل پروتز سینه نیز موجب افتادگی سینه ها می‌شود. تمامی افرادی ک به انجام این جراحی می‌پردازند باید بدانند که تا یک مدت استفاده از این سوتین های مخصوص طبی الزامی است.
  • از مهمترین علل افتادگی سینه بعد جراحی  گذاشتن پروتز بزرگ و سنگین است.
 پروتز سینه

عوامل موثر بر افتادگی سینه بعد از پروتز 

همانطور که ذکر شد، عواملی بر افتادگي سينه بعد از پروتز تاثیرگذار هستند که در این بخش به صورت کوتاه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

  • کیفیت پروتز
  • تغییرات طبیعی در بافت
  • عدم استفاده از سوتین های مخصوص بعد از جراحی
  • استفاده از پروتز با سایز غیر طبیعی یا بسیار بزرگ

🩺 بیشتر بدانید: آیا شیردهی بعد از پروتز سینه امکان پذیر است؟

راه های پیشگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز

به طور کلی بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی ابتدا آناتومی بافت سینه و شرایط بدنی فرد را ارزیابی میکند و تمامی نکات مراقبتی بعد از پروتز سینه و پیشگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز را برای فرد ذکر می‌کند. دروقع اگر شما عوامل موثر در بروز این اتفاق را بشناسید و از انجام آنها خودداری کنید، احتمال ایجاد این افتادگی را برای خود کاهش می‌دهید. مهمترین راه های پیشگیری کننده، استفاده از نوع با کیفیت پروتز سینه است که تاثیر بسیار زیادی در این روند داشته و همچنین استفاده از سوتین های مناسب و محکم نیز از این مسئله پیشگیری می‌کند. اگر می‌خواهید که از همان ابتدا احتمال افتادگی پستان بعد از پروتز را به نزدیک صفر برسانید، سایز های بیش از اندازه بزرگ پروتز را انتخاب نکنید تا این ایمپلنت ها سینه را به سمت پایین نکشند. 

پایین بودن سینه بعد از پروتز دائمی است؟

افتادگي سينه بعد از پروتز برای برخی افراد دائمی خواهد بود و نیاز است تا جراحی ترمیمی یا جراحی لیفت انجام شود. درمان و برطرف سازی این مشکل به نظر جراح بستگی دارد اما در مواردی این اتفاق گذری بوده و با برطرف شدن عوارض جراحی و گذراندن دوره نقاهت این احتمال است که بافت سینه کمی به سمت بالا جا به جایی داشته باشد.

عوامل خطر افتادگی سینه بعد از پروتز

عواملی مانند پیری، تغییرات وزن، بارداری، شیردهی و تغییر در سطوح هورمونی می‌توانند در بروز این نوع افتادگی ها تأثیرگذار باشند و باعث افتادگی پستان شوند. پروتزهای با کیفیت پایین ممکن است جنس ضعیفی داشته باشند و با گذشت زمان، شکل و فرم لازم را به سینه‌ها ندهند.

📞 برای رزرو نوبت از بهترین جراح پروتز سینه در تهران با شماره ۰۹۳۶۴۴۴۶۵۷۸ تماس بگیرید 📞

واقعیت افتادگی سینه بعد عمل پروتز ….

  • همانطور که دانستید، افتادگی سینه بعد از عمل پروتز یکی از مشکلاتی است که می‌توان به عنوان معایب یا عوارض این جراحی بیان کرد اما باید توجه داشت که برای همه افراد رخ نمی‌دهد. این مشکل قبل از رخداد تا حدودی قابل پیشگیری است اما نمی‌توان بیان کرد که صد در صد می‌توان جلوی بروز آن را گرفت. برای جلوگیری از این نوع مشکلات، حتما توسط بهترین جراح پلاستیک این عمل  را انجام دهید.

*~ سوالات متداول درباره افتادگی سینه بعد از پروتز ~*

افتادگی سینه بعد از پروتز برای همه افراد به وجود می‌آید؟

خیر! افتادگی بعد از پروتز یکی از عوارضی است که همه افراد آن را تجربه نمی‌کنند. بالعکس برخی افراد تا مدت زمان دوام پروتز خود بدون هیچ ناراحتی از فرم سینه های خود لذت می‌برند.

می‌توان بعد از عمل پروتز سینه سوتین استفاده نکرد؟

برخی افراد تصور میکنند به دلیل اینکه سینه ها خوش فرم شده در منطقه صحیح و بالایی قرار گرفته سوتین لازم ندارند. اما به یاد داشته باشید عدم استفاده از این نوع لباس بعد از جراحی زیبایی پروتز پستان موجب افتادگی سینه ها به مرور زمان خواهد شد.

افتادگی بعد از پروتز سینه قابل رفع است؟

این مشکل با استفاده از جراحی ترمیمی برطرف می‌شود. شما می‌توانید از همان ابتدا عمل بالا کشیدن یعنی لیفت سینه را به طور همزمان با این جراحی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط