لاغری بعد از ماموپلاستی - دکتر بتول طاهری

 لاغری بعد از ماموپلاستی

لاغری بعد از ماموپلاستی جهت حفظ فرم سینه و اندازه آن مهم بوده و افرادی که جراحی ماموپلاستی را انجام داده‌اند به منظور جلوگیری از تغییر فرم سینه باید وزن مناسب خود را حفظ کنند. دقت و توجه به این موضوع باعث می‌شود تا فرد سبک زندگی خود را تغییر داده و مراقب افزایش وزن خود باشد. در این مقاله از سایت دکتر بتول طاهری قصد داریم در مورد راه‌های کنترل وزن و چاقی بعد از ماموپلاستی صحبت کنیم.

افزایش وزن بعد از ماموپلاستی

ماموپلاستی تنها برای تغییر فرم سینه انجام میشود و در نتیجه تاثیر زیادی در کاهش وزن نخواهد داشت.  از طرف دیگر اگر سبک زندگی خود را تغییر ندهید و از مواد غذایی سالم استفاده نکنید احتمال افزایش وزن و بزرگ شدن مجدد سینه ها وجود خواهد داشت. به همین خاطر و برای ممانعت از اضافه وزن بعد از جراحی ماموپلاستی نیاز است تا در نوع رژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد کنید تا درگیر چاقی و اضافه وزن نشوید.

راهکارهای لاغری و کنترل وزن بعد از ماموپلاستی

بهترین روش‌ها برای لاغری و کنترل وزن بعد از ماموپلاستی داشتن تغذیه مناسب و انجام ورزش‌های سبک است. داشتن تغذیه مناسب از اصلی ترین مواردی است که می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. لاغری بعد از ماموپلاستی تنها با داشتن تغذیه مناسب، تغییر سبک زندگی، ورزش روزانه و مرتب امکان پذیر است. لازم به یادآوری است که کاهش وزن شدید بعد از عمل ماموپلاستی باعث شلی و افتادگی سینه خواهد شد.

پس اگر به دنبال داشتن وزن ایده آل و لاغری بعد از ماموپلاستی هستید حتما با یک متخصص تغذیه و مربی ورزشی مشورت کرده و با توجه به شرایط بدنی خود رژیم و برنامه ورزشی مناسبی را دریافت نمایید.

راهکار‌های جلوگیری از رشد سینه بعد از ماموپلاستی

یکی از مواردی که بعد از جراحی ماموپلاستی باید به آن توجه کرد مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی است. اگر پس از جراحی فرد دچار اضافه وزن شود  احتمال بزرگ شدن مجدد سینه و تغییر در حالت آن وجود دارد. از این رو حتما موارد فوق را بعد از جراحی مورد توجه قرار دهید:

  • بعد از جراحی حتما در زمان‌های تعیین شده به پزشک مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهید.
  • استفاده از سوتین مناسب ماموپلاستی می‌تواند در حفظ حالت سینه کمک کرده و از رشد و تغییر حالت آن جلوگیری کند.
  • اگر وزن شما به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند احتمال رشد سینه وجود دارد. از این رو مراقب افزایش وزن خود باشید.
  • حتما به نکاتی که بعد از جراحی ماموپلاستی بیان شده و مراقبت های بعد از ماموپلاستی که از سمت حراج گوشزد شده، توجه نمایید.

ماموپلاستی با اضافه وزن ممکن است؟

برای انجام ماموپلاستی محدودیت وزنی وجود ندارد اما توصیه می‌شود که افراد قبل از انجام این تکنیک به فکر تناسب اندام خود باشند. عمل ماموپلاستی بر روی بیماران با BMI بالاتر از ۳۰ عوارض احتمالی بعد از عمل را افزایش داده و آ‌نها را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد. شایع ترین عوارض بعد از جراحی ماموپلاستی عبارتند از عفونت، نکروز چربی، سروما، از دست دادن نوک پستان، کاهش حس نوک سینه و هماتوم است که می‌تواند مشکلات جدی برای فرد به همراه داشته باشد. البته تمام این‌ها به مهارت و تجربه جراح هم بستگی دارد پس به شما توصیه می‌کنیم حتما با تحقیقات درست و جامع بهترین پزشک ماموپلاستی را برای مراجعه انتخاب کنید تا روند بهبودی کم ریسک‌تر و مطمئن‌تری را دنبال کنید.

عوامل خطر ماموپلاستی برای افراد چاق

همانطور که تا اینجای کار متوجه شدید جراحی ماموپلاستی می‌تواند برای افرادی که چاق هستند و BMI بالایی دارند خطرناک تر بوده و عوارض جدی‌تری به همراه داشته باشد. در ادامه به برخی از رایج‌ترین این عوامل خطر اشاره شده است:

↲ عفونت

افزایش وزن ممکن است باعث افزایش خطر عفونت در زمان جراحی و بعد از آن شود.

↲ نکروز نوک و هاله

وجود چربی بیش از حد در سینه ، خطر قطع خونرسانی به بافتهای سینه و نوک و هاله را افزایش می‌دهد.

↲ تشکیل لخته خون

چاقی می‌تواند خطر تشکیل لخته خون و آمبولی ریه در بدن فرد را افزایش دهد.

✍️ بیشتر بدانید: طرز خوابیدن بعد از ماموپلاستی

↲ واکنش‌های التهابی

ایجاد واکنش‌های التهابی در بدن افراد چاق در ماموپلاستی محتمل‌تر بوده و بر روند بهبودی پس از جراحی تاثیر منفی خواهد داشت.

↲ عملکرد تنفسی

افراد چاق ممکن است با مشکلات تنفسی مانند آپنه خواب و مشکلات تنفسی در طول عمل جراحی مواجه شوند.

↲ عوارض و اثرات بعد از جراحی

چاقی می‌تواند تاثیرات نامطلوب بعد از جراحی از جمله عفونت و باز شدن زخم ، غیر قرینگی در شکل و اندازه سینه ها و نکروز پوست را افزایش دهد.

روش‌های لاغری قبل از ماموپلاستی

روش‌های لاغری قبل از ماموپلاستی

برای کاهش وزن و لاغری قبل ازعمل حتما باید از روش مناسب استفاده کنید. اگر می‌خواهید کاهش وزن مناسبی را تجربه نمایید از روش هایی که در ادامه بیان می‌شود کمک بگیرید:

  • آب فراوان بنوشید.
  • با توجه به شرایط بدنی خود از یک رژیم مناسب برای لاغری استفاده کنید.
  • داشتن یک روند ورزشی مناسب می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک نماید.
  • با توجه به میزان اضافه وزن، علت افزایش وزن خود را با کمک پزشک مشخص کنید تا بتوانید روند کاهش وزن درستی داشته باشید.
  • داشتن خواب کافی و تغییر سبک زندگی نیز در کاهش وزن نقش بسزایی زیادی خواهد داشت.

✍️ بیشتر بدانید: هزینه عمل ماموپلاستی

اهمیت حفظ وزن بعد از ماموپلاستی

حفظ وزن بعد از ماموپلاستی برای کسانی که سابقه افزایش وزن دارند اهمیت دارد. به دلیل اینکه با افزایش وزن سایز سینه تغییر می‌کند و هزینه‌ای که برای جراحی پرداخت شده است از بین خواهد رفت. از این رو افرادی که احتمال چاقی در آن‌ها بیشتر است باید مراقبت کافی داشته باشند تا وزن آن‌ها افزایش پیدا نکند.

*~ سوالات متداول درباره لاغری بعد از ماموپلاستی ~*

افزایش وزن می‌تواند بعد از ماموپلاستی به رشد سینه منجر شود؟

بله، با توجه به اینکه با افزایش وزن بافت چربی بدن نیز بیشتر می‌شود افزایش وزن بعد از ماموپلاستی می‌تواند منجر به افزایش سایز سینه شود.

با استفاده از سینه بند می‌توان مانع از افزایش سایز سینه شد؟

خیر بعد از ماموپلاستی از سوتین طبی به منظور پیشگیری از ورم شدید سینه  استفاده میشود ورم سینه باعث بزرگی کاذب سینه میشود.

برای لاغری بعد از ماموپلاستی چه کاری باید انجام داد؟

استفاده از رژیم مناسب، مصرف آب، ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در لاغری کمک نماید ولی لاغری شدید باعث افت نتیجه جراحی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط