عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

سینه ها با افزایش سن و یا شیردهی دچار افتادگی می شوند و زیبایی خود را از دست می دهند. امروزه برطرف شدن این مشکلات با عمل پروتز و لیفت سینه میسر شده است. با استفاده از جراحی لیفت سینه می توان افتادگی سینه ها را برطرف کرده و با پروتز می توان فرم گرد و زیبایی به سینه ها داد. اما سوال اینجاست که آیا عمل همزمان لیفت و پروتز سینه امکان پذیر است؟ به منظور آشنایی بیشتر با مزایا، معایب و دوره نقاهت جراحی همزمان پروتز و لیفت سینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

با افزایش سن، شیردهی، کاهش وزن ناگهانی و دیگر عوامل سینه ها دچار افتادگی می شوند و فرم آن ها تغییر می کند. هممشکل افتادگی سینه در برخی مواقع ممکن است شما شاهد کوچک شدن سینه های خود نیز باشید. در صورتی که با این مشکلات مواجه شدید می توانید جراحی پروتز و جراحی لیفت سینه را به صورت همزمان برای متقارن، بزرگ، گرد و خوش فرم کردن سینه های خود انجام دهید.

با کشیدن سینه به بالا در عمل لیفت فرم افتاده سینه اصلاح خواهد شد. افرادی هم که از اندازه سینه های خود راضی نیستند می توانند از عمل پروتز سینه برای تغییر سایز سینه هایشان استفاده کنند. امروزه این امکان وجود دارد که بتوان به صورت همزمان برای پروتز و لیفت سینه اقدام کرد. در این نوع جراحی ها اول سینه ها به سمت بالا کشیده شده و عمل لیفت انجام میشود و سپس با استفاده از ایمپلنت، پروتز داخل سینه قرار میگیرد.

عمل همزمان لیفت و پروتز سینه برای چه افرادی مناسب است؟

جراحی همزمان پروتز سینه و لیفت سینه در شرایط زیر توصیه میشود:

  • زنانی که دچار افتادگی و کاهش حجم سینه خود شده اند.
  • بانوانی که تمایل به بالا کشیدن و بزرگ کردن سینه های خود را دارند.
  • خانم هایی که می خواهد غیر قرینگی سینه هایشان اصلاح شود.
  • بانوانی که قصد بازگشت حجم از دست رفته سینه در اثر شیر دهی و افزایشن سن و کاهش وزن را دارند.

نکات قبل از عمل پروتز و لیفت سینه همزمان

برای آنکه بتوان به صورت همزمان برای پروتز و لیفت سینه اقدام کرد لازم است، شرایط خاصی داشته باشید. وجود این شرایط به شما کمک می کند که پس از عمل با مشکل خاصی رو به رو نشوید:

  1. هنگامی که در دوران شیردهی هستید نمی توانید برای جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه اقدام کنید. حداقل باید ۸ هفته کامل از دوران شیردهی شما گذشته باشد و سپس این عمل را انجام دهید.
  2. برای انجام این جراحی شما باید دوران افزایش و یا کاهش وزن خود را گذرانده باشید و از لحاظ وزنی به ثبات برسید تا بتوانید این جراحی را انجام دهید.
  3. قبل از انجام عمل همزمان پروتز و لیفت سینه شما باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و بیماری خاصی نداشته باشید.
  4. از آنجایی که استعمال دخانیات می تواند موجب آسیب بافتی شود، شما باید قبل از انجام این جراحی سیگار را ترک کرده باشید. در صورتی که نمی توانید دخانیات را ترک کنید باید حداقل ۱۴ روز قبل از عمل پروتز و لیفت سینه، آن را کنار بگذارید و یا مصرف آن را به حداقل برسانید.

مزایای عمل پروتز و لیفت سینه در یک جلسه

پروتز و لیفت سینه مزایای زیادی برای فرد دارد و می تواند موجب زیبایی سینه ها و افزایش اعتماد به نفس بانوان شود. مهمترین مزایای عمل لیفت و پروتز سینه به طور همزمان عبارتند از:

  • هر دو عمل در یک جلسه انجام می شود.
  • هزینه عمل نسبت به دو عمل مجزا کاهش پیدا می کند.
  • نتیجه عمل بلافاصله مشخص می شود.
  • دوره نقاهت و بازگشت به محل کار به دلیل عمل همزمان تنها یک بار اتفاق می افتد.

انواع برش در جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

از نکات کلیدی در عمل همزمان پروتز و لیفت سینه نوع برش و محل جایگذاری پروتز است. محل قرارگیری پروتزها به ضخامت بافت کناره های سینه بستگی دارد. چنانچه ضخامت بافتی کافی باشد انتخاب مناسب زیر سینه است و اگر بافت کافی نباشد، ترجیحا در زیر عضله گذاشته می شود.

  1. برش هلالی بالای هاله: این برش در افتادگی های مختصر برای لیفت انجام شده و با برش زیر سینه نیز پروتز گذاشته می شود.
  2. برش دور هاله: این برش در افتادگی کم با هاله بزرگ برای عمل لیفت به کار می رود و پروتز از طریق همین برش داخل سینه جایگذاری می شود. علاوه بر این، هاله سینه در این روش کوچک می شود.
  3. برش دور هاله و خط عمودی: سینه های با افتادگی متوسط با این برش عمل میشوندو پروتز سینه نیز از طریق همین برش داخل سینه قرار میگیرد.
  4. برش لنگری: برای سینه های شل با افتادگی متوسط مناسب است و پروتز را در قسمت بالای سینه زیر عضله تعبیه میکنیم.

معایب عمل همزمان لیفت سینه با پروتز سینه

اگر چه عمل های زیبایی سینه مزایای متعددی دارد، اما ممکن است هر یک از عمل ها با عوارضی همراه باشد. از معایب جراحی لیفت و پروتز سینه به طور همزمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان بیهوشی و جراحی طولانی تر است.
  • احتمال آسیب نوک و هاله سینه در صورت عدم استفاده از اندازه مناسب پروتز وجود خواهد داشت.
  • احتمال عفونت و عارضه ایجاد کپسول سفت دور پروتز به دلیل باز شدن بافت غددی وجود دارد.
  • با گذشت زمان امکان کاهش بافت و شل شدن سینه به دلیل فشار پروتز بر روی بافت سینه وجود خواهد داشت.

دوره نقاهت جراحی همزمان پروتز و لیفت سینه

از آنجایی که دو جراحی پروتز و لیفت سینه به صورت همزمان انجام می شوند، رعایت دستورالعمل های پزشک و مراقبت های بعد از عمل اهمیت بسزایی دارد. نکات ضروری که بعد از عمل باید رعایت شود، عبارتند از:

  • تا زمان بهبود ناحیه عمل ، نباید فعالیت زیادی داشته باشید و بهتر است سرکار نروید.
  • حدود دو هفته بعد از جراحی انجام ورزش های سبک مجاز بوده و ۴ تا ۶ هفته بعد از جراحی نیز امکان فعالیت های سنگین وجود دارد.
  • مصرف مسکن به کاهش درد سینه در هفته اول پس از جراحی کمک زیادی میکند.

توصیه های بیشتر

  • اگر در ماه های اول پس از پروتز و لیفت سینه شکل سینه ها طبیعی نبود نگران نباشید. معمولا حدود ۳ تا ۶ ماه پس از عمل، سینه ها فرم طبیعی خود را پیدا خواهند کرد.
  • ممکن است تا سه هفته بعد از جراحی کبودی و تورم اطراف سینه مشاهده کنید.
  • بعد از جراحی تا چهار ماه باید از سوتین های طبی استفاده نمایید.
  • دقت داشته باشید تا سه هفته بعد از جراحی خوابیدن به پهلو ممنوع است.

کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی مزایا و عوارض عمل همزمان لیفت و پروتز سینه پرداختیم. ممکن است برخی از پزشکان انجام این دو جراحی به صورت همزمان را توصیه نکنند این گروه ترجیح می دهند هر یک از این عمل ها را به صورت جداگانه با فاصله زمانی مشخص انجام دهند. با این حال، هیچ مدرک علمی و ثابت شده ای مبنی بر برتری عمل مجزای لیفت و پروتز سینه وجود ندارد. در پایان توصیه می شود به منظور کاهش عوارض جراحی های زیبایی سینه به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید.

در انتها می توانید سوالات خود را در خصوص جراحی همزمان پروتز سینه و لیفت سینه از دکتر بتول طاهری، متخصص جراحی عمومی در بخش نظرات سایت مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط