مزایا و معایب کوچک کردن سینه - دکتر بتول طاهری

مزایا و معایب کوچک کردن سینه

مزایا و معایب کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی برای افرادی که قصد کوچک کردن سینه‌ را دارند، مهم است. جراحی کوچک کردن سینه روشی برای برطرف کردن برخی مشکلات زنان است. با استفاده از این روش، بافت غددی ، چربی و پوست اضافی سینه را خارج می‌کنند. در ادامه مزایا و معایب کوچک کردن سینه را به طور کامل شرح می‌دهیم.

جراحی کوچک کردن سینه مناسب چه کسانی است؟

کوچک کردن سینه مناسب افرادی است که مشکلات زیر را دارند:

• بانوانی که از سایز سینه خود راضی نیستند.
  • بانوانی که به دلایل ژنتیکی و همینطور چاقی دارای سینه بزرگ و آویزان هستند.
  • بانوانی که به دلیل بزرگ بودن سینه‌ها دچار درد مزمن گردن و کمر شده‌اند.
  • بانوانی که از لحاظ سلامتی عمومی دچار مشکل شده‌اند.
  • وجود شیار‌های شانه ناشی از بند سوتین در بانوان
  • بانوانی که در فصول گرم سال بعلت سینه بزرگ و تعریق دچار عفونت و قارچ پوستی زیر و وسط سینه ها می‌شوند.
  • بانوانی که در حالت درازکش به علت سنگینی سینه ها دچار مشکل تنفسی میشوند
  • بانوانی که بعلت بزرگی سینه  فعالیت بدنی و ورزش نمیتوانند انجام دهند.
  • بانوانی که بعلت سایزنامتناسب سینه لباسهای دلخواهشان را نمیتوانند بپوشند.
مزایا و معایب جراحی کوچک کردن سینه

در طول جراحی کوچک کردن سینه چه رخ میدهد؟

جراحی کوچک کردن سینه دارای مراحلی است که شامل موارد زیر است:

مرحله اول: بیهوشی

این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود . گر چه با بلاک عصبی و بی حسی میتوان قسمتی از بافت سینه را خارج کرد ولی در عمل ماموپلاستی به هیچ وجه توصیه نمیشود .

مرحله دوم: ایجاد برش

برش‌ها در این جراحی به صورت‌های مختلف ایجاد می‌شوند، مانند:

۱-  برش اطراف هاله سینه برای خارج کردن مقدار بسیار کم بافت کاربرد دارد. این برش بیشتر برای لیفت سینه استفاده میشود.

۲- الگوی سوراخ کلید یا راکت شکل به صورت برش اطراف هاله قهوه‌ای رنگ و برش عمودی تا زیر چین طبیعی سینه انجام میشود . با این برش میتوان  مقادیر بیشتری از بافت سینه را برداشت .

۳- برش T برعکس یا لنگری شکل؛ با این برش سینه را تا حد ممکن کوچک میکنیم .

مرحله سوم: برداشت بافت و لیفت نوک و هاله سینه

بعد از برش دادن نواحی مورد نظر، جراح بافت لازم برای کوچک شدن را برمی دارد.در این جراحی هاله قهوه‌ای رنگ کوچک‌تر و پوست اضافی در صورت نیاز برداشته خواهد شد.

مرحله چهارم: بخیه زدن

در نهایت بعد از کوچک‌تر شدن سینه و قرار گرفتن آن در محل مناسب، برش‌ها بخیه زده می‌شوند. بخیه‌ها اغلب جذبی بوده و با گذشت زمان خط بخیه محو خواهد شد.

مرحله پنجم: مشاهده نتایج نهایی

گرچه پس از جراحی کوچک کردن سینه نتیجه تا حدودی قابل مشاهده است ولی نتیجه جراحی و شکل نهایی سینه پس از یکسال مشخص میشود. همچنین با گذشت زمان ورم به وجود آمده کاهش پیدا می‌کند. تمام این موارد ملزم به رعایت مراقبت های بعد از کوچک کردن سینه است که توسط پزشک متخصص برای شما لیست خواهد شد.

مزایای کوچک کردن سینه با جراحی

برخی اوقات بزرگ بودن سینه تاثیرات منفی بر روی فرد می‌گذارد. به همین دلیل جراحی کوچک کردن سینه دارای مزایای مختلفی است. در ادامه به این مزایا می‌پردازیم:

• بعضی اوقات بزرگ بودن سینه‌ها باعث می‌شوند افراد توجه زیادی به خود جلب کنند. این باعث خجالت کشیدن فرد می‌شود که با این جراحی این مشکل برطرف خواهد شد.
  • با بزرگ بودن و سنگین بودن سینه‌ها درد گردن و کمر به وجود می‌آید، از این رو بانوان برای حفظ سلامتی خود نیاز دارند تا جراحی ماموپلاستی را انجام دهند.
  • جراحی کوچک کردن سینه، عدم تقارن سینه‌ها که بعد از بارداری و شیردهی به وجود می‌آید را برطرف می‌کند.
  • این جراحی باعث بهبود تناسب اندام و زیبایی فرد می‌شود و سپس بانوان می‌توانند با خیال راحت و بدون خجالت لباس مورد نظر خود را بپوشند.
  • رفع افتادگی سینه یکی دیگر از مزایای ماموپلاستی است.

برای مشاوره و رزرو نوبت با شماره ۰۹۳۶۴۴۴۶۵۷۸ تماس بگیرید

معایب کوچک کردن سینه با جراحی

از آنجایی که جراحی کوچک کردن سینه ضرر خاصی ندارد از این رو نیازی به نگرانی نیست. برخی معایب و مشکلاتی که بعد از ماموپلاستی ممکن است بوجود بیاید شامل موارد زیر است:

• در عمل جراحی کوچک کردن سینه مانند سایر جراحی‌ها، ممکن است فرد دچار عفونت، خونریزی , کبودی و عوارض جانبی بیهوشی شود.
  • بعد از جراحی احساس درد و خستگی تا چند روز وجود دارد.
  • ممکن است تورم تا مدتی باقی بماند.
  • جای اسکار از بین نمی‌رود و فقط کمرنگ می‌شود.
  • بعضی از زنان بعد از جراحی ماموپلاستی، کاهش حس نوک سینه را تجربه میکنند. بیشتر بانوان بعد از چند ماه حس سینه شان برمیگردد ولی تعداد کمی از خانم‌ها مشکلات طولانی مدت دارند.

ریکاوری جراحی کوچک کردن سینه چقدر طول می کشد؟

پس از جراحی ماموپلاستی ممکن است یک شب را در بیمارستان بستری باشید تا پزشک و تیم درمانی نظارت کاملی بر روند بهبودی داشته باشند. پس از عمل جراحی هر نوع دردی وجود داشته باشد، با تزریق مسکن‌های وریدی تسکین پیدا می‌کند و در صورت لزوم داروهای دیگر برای از بین بردن حالت تهوع تجویز می‌شود.

+ ۲۴ ساعت اول بهتر است سوپ و مایعات بخورید.

+ پس از دو تا سه روز می‌توانید فعالیت‎‌های روزمره سبک از جمله دوش گرفتن را شروع کنید.

+ در هفته اول سینه‌ها حالت سفت و متورم به خود می‌گیرند که در این حالت مشکلی برای جابجا شدن و قدم زدن نخواهید داشت.

+ پس از پایان هفته بعد از جراحی بیمار معمولا درد کمتری دارد و قادر به انجام فعالیت‌های بیشتر هستند. با این حال باید از انجام فعالیت سنگین و شدید خودداری کنید.

*~ سوالات متداول درباره مزایا و معایب کوچک کردن سینه ~*

آیا جراحی کوچک کردن سینه باعث کاهش حس سینه می‌شود؟

در تمام عملهای زیبایی سینه حدود ۳۰ درصد افراد دچار اختلال حس سینه میشوند که اکثرا بعد از مدتی برطرف میشود.

آیا جراحی کوچک کردن سینه تاثیری بر توانایی شیردهی دارد؟

این جراحی ممکن است بر توانایی شیردهی تاثیر داشته باشد.

آیا جراحی کوچک کردن سینه برای افراد با ویژگی‌های فیزیکی خاص توصیه می‌شود؟

جراحی ماموپلاستی برای افراد با مشکلات فیزیکی خاص نیز ممکن است توصیه شود.

آیا نتیجه جراحی کوچک کردن سینه تمام جراحان مثل هم است؟

جواب سوال خیر میباشد . مراجعه به متخصص جراحی ماهر و با تجربه  که موارد زیادی از این جراحی با نتایج خوب انجام داده باشد توصیه میشود .

در نهایت بدانید که…

مزایا و معایب کوچک کردن سینه از مواردی هستند که فرد با توجه به آن‌ها تصمیم می‌گیرد جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهد. جراحی کوچک کردن سینه به افراد کمک می‌کند تا از نظر جسمانی یا روحی راضی‌تر شوند. این روش ممکن است مسائلی مانند راحتی فیزیکی و اعتماد به نفس را بهبود بخشد.