عمل مینی ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی یک روش جراحی زیبایی ناحیه شکم است که برای حذف پوست اضافه زیر شکم انجام می شود. در این روش، بدون نیاز به برش بزرگ، چربی ها و پوست اضافی برداشته خواهد شد. این روش برای افرادی که تنها نیاز به تغییرات کوچک در قسمت پایینی شکم خود دارند و به دنبال روشی با زمان بهبودی کمتر هستند، مناسب است. به منظور آشنایی بیشتر با مزایا، معایب و هزینه مینی ابدومینوپلاستی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مینی ابدومینوپلاستی چیست؟

مینی ابدومینوپلاستی اساساً یک نسخه کمتر تهاجمی از جراحی کوچک کردن شکم یا همان ابدومینوپلاستی کامل است. در این روش پوست اضافی زیر شکم برداشته می شود و امکان برداشتن چربی سایر نقاط شکم و پهلوها با لیپوساکشن نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که این روش برای افرادی که دارای چربی و پوست اضافه در ناحیه بالایی شکم هستندمناسب نیست، برای این افراد عمل کامل ابدومینوپلاستی توصیه می شود.

تفاوت مینی ابدومینوپلاستی با ابدومینوپلاستی کامل

همانطور که اشاره شد، مینی ابدومینوپلاستی یک روش جراحی محدودتر و کمتر تهاجمی است که به منظور کاهش چربی های ناحیه شکم و بهبود ظاهر آن انجام می شود. در این روش، جراح برش کوچکی در ناحیه زیر شکم انجام می دهد و چربی ها و بافت های اضافی را بر می دارد.

از سوی دیگر، جراحی کامل ابدومینوپلاستی شامل حذف چربی های موجود در منطقه شکم، تقویت عضلات شکم و کشیدن پوست شکم به شکل مطلوبتر است. در این روش، برش بزرگتری در ناحیه شکم داده می شود و چربی ها و بافت های اضافی حذف می شوند. همچنین، عضلات شکم تقویت و پوست به شکل مطلوبی کشیده می شوند.

بیشتر بخوانید: عمل پروتز سینه

بنابراین، تفاوت اصلی بین مینی ابدومینوپلاستی و جراحی کامل ابدومینوپلاستی در این است که جراحی کامل شامل ترمیم سرتاسری جدار شکم در خط وسط و حذف تمام پوست شکم در پایین ناف و جابجایی ناف است. در حالی که در مینی ابدومینوپلاستی فقط پوست شکم به شکل مطلوبی کشیده شده و ناف دستکاری نخواهد شد. همچنین، برش بزرگتری در جراحی کامل انجام می شود.

مینی ابدومینوپلاستی یک روش کم تهاجمی برای بهبود شکل بدن است. برخلاف ابدومینوپلاستی کلاسیک که نیاز به بریدگی های بزرگ و جراحی های پیچیده دارد، مینی ابدومینوپلاستی با استفاده از برش کوچکتر و عدم دستکاری ناف در ترکیب با لیپوساکشن یا بدون آن، این امکان را می دهد که بیماران به صورت سریع تر و با کمترین درد و عوارض بهبود یابند.

چه کسانی کاندید عمل مینی ابدومینوپلاستی هستند؟

به طورکلی، افرادی که با وجود تمرینات و رژیم غذایی، بهبودی قابل توجهی در ظاهر ناحیه شکمی خود نداشته‌اند می توانند با انجام مینی ابدومینوپلاستی، به شکل دلخواهشان دست یابند. کاندیدای مناسب جراحی مینی ابدومینوپلاستی یا همان عمل محدود زیبایی شکم عبارتند از:

• افرادی که دچار چاقی در ناحیه پایینی شکم هستند و می‌خواهند شکل بدن خود را بهبود بخشند.
  • ناف در موقعیت مناسب روی شکم قرار دارد.
  • افرادی که جدار شکم آن ها در بالا یا پایین ناف در خط وسط شل و بیرون زده نیست.
  • پوست قسمت بالای شکم شل و افتاده نیست و تنها بخش پایین شکم دارای بافت چربی و پوست اضافه است.
  • فرد چربی زیادی در قسمت زیر شکم دارد و بعد از لیپو ساکشن پوست ناحیه کامل جمع نمی شود.

مزایای مینی ابدومینوپلاستی

برخی از مزایای مینی ابدومینوپلاستی عبارتند از:

• زمان بازگشت به فعالیت های روزمره کوتاه تر است.
  • درد و علائم جانبی کمتری دارد.
  • برش شکم کوچکتراز جراحی کامل شکم است، در نتیجه ناحیه کوچکتری تحت مراقبت قرار میگیرند.
  • مدت زمان بستری شدن پس از عمل کوتاه تر است.
  • قدرت بازگشت به فعالیت های ورزشی و فعالیت های روزمره در مدت زمان کوتاهتری اتفاق می افتد.
  • نتیجه این جراحی، طبیعی و متناسب با بدن بیمار است.

روش های جراحی مینی ابدومینوپلاستی

روش های مختلفی برای انجام مینی ابدومینوپلاستی وجود دارد، اما برخی از روش های معمول عبارتند از:

تکنیک اول:
در این روش، ابتدا با استفاده از لیپوساکشن، چربی اضافی از بخش های پایینی شکم برداشته می شود. سپس یک برش جراحی کوچک در بخش پایینی شکم میدهند که از آنجا به بخش های بالایی شکم دسترسی پیدا کنند. در این روش، پوست کشیده شده و قسمت های اضافه برداشته می شود. توجه داشته باشید که در این روش ناف دستکاری نشده و تغییرات در قسمت پایین شکم انجام می شود. به همین علت این جراحی برای افرادی که مشکلی در بالای شکم خود ندارند، مناسب است.

تکنیک دوم:

یک برش در بخش پایینی شکم داده می شود و پوست و بافت زیرجلدی از روی جدار شکم تا ناحیه ناف جدا می شود. اتصال ناف به شکم نیز آزاد می شود تا به قسمت های بالای شکم جهت ترمیم عضلات دسترسی ایجاد شود. در این مرحله جراح، جدار شکم را از بالا تا پایین ترمیم می کند. سپس، مجددا ناف به محل قبلی یا پایین تر با بخیه متصل می شود. توجه داشته باشید که در این روش ناف از روی پوست دستکاری نخواهد شدو هیچ رد بخیه ای دور ناف وجود ندارد.

شیوه دوم برای افرادی که جدار قسمت بالای شکمشان شل و بیرون زده است و کمی پوست اضافه هم در ناحیه دارند، مناسب است. بسته به نیاز و شرایط بیمار، پزشک ممکن است یکی از این روش ها را برای انجام مینی ابدومینوپلاستی انتخاب کند.

مینی ابدمینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

این جراحی با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی یا خواب مصنوعی با تزریق داروهای مخصوص با توجه به شرایط بیمار، انجام می شود. در این جراحی میتوان لیپوساکشن ۳۶۰ درجه شکم در صورت نیاز همزمان انجام شود. این جراحی باید در کلینیک یا بیمارستان مجهز انجام شود و به هیچ عنوان در مطب پزشک قابل انجام نیست و در صورت انجام با عوارض خطرناکی مانند عفونت و خونریزی همراه خواهد بود.

مراقبت های بعد از مینی ابدومینوپلاستی

بعد از انجام این عمل، باید به مراقبت های لازم برای بهبود و بازگشت به حالت طبیعی بدن توجه شود. برخی از مراقبت های بعد از این جراحی عبارتند از:

• استراحت کافی: برای بهبودی کامل باید استراحت کافی داشته باشید و بدن خود را در حالت استراحت نگه دارید تا روند بهبودی افزایش یابد.
  • وضعیت بدن: حرکت های چرخشی در پایین تنه را محدود و از کشیدن بدن یا خوابیدن به روی شکم خودداری کنید.
  • داروهای تسکین دهنده درد: پزشک ممکن است داروهای تسکین دهنده درد را به شما تجویز کند تا درد و ناراحتی پس از عمل کاهش یابد.
  • مراقبت از جای جراحی: باید جای جراحی را تمیز و خشک نگه دارید و هر گونه علامت عفونت را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • دامنه حرکتی: پیاده روی های آرام در فواصل زمانی کوتاه بلامانع است، اما برای ورزش های سنگین و کششی حداقل 6 ماه باید صبر کنید.
  • تغذیه مناسب: شما باید از یک تغذیه سالم و متنوع پیروی کنید تا روند بهبودی تسریع یابد.
  • ارتباط با پزشک: در فواصل زمانی مشخص برای بررسی شرایط عمل به پزشک مراجعه کنید و هر گونه علائم غیر عادی را به او گزارش دهید.
  • خودداری از کشیدن سیگار: حداقل تا یک ماه سیگار و دخانیات استفاده نکنید تا تأخیری در بهبود زخم شما ایجاد نکند.

در کل، برای بهبودی بهتر و بازگشت به حالت طبیعی بعد از مینی ابدومینوپلاستی، باید به مراقبت های لازم توجه کنید.

خطرات و عوارض مینی ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپالستی یک روش جراحی کوچک و غیرقابل برگشت است این روش به دلیل کم بودن وسعت جراحی و بازگشت سریع تر به فعالیت های روزمره ، محبوبیت زیادی دارد. با این حال، همانند سایر روشهای جراحی، مینی ابدومینوپلاستی هم ممکن است با خطرات و عوارضی همراه باشد که برخی از آنها عبارتند از:

• خطر عفونت: در هر نوع جراحی، خطر ابتلا به عفونت وجود دارد. برای جلوگیری از عفونت، باید به دقت توصیه های پس از جراحی را دنبال کنید.
  • خونریزی: خونریزی بعد از جراحی نیز یکی از عوارضی است که ممکن است رخ دهد. در صورتی که خونریزی شدید باشد، باید با مراجعه به پزشک اقدامات لازم را انجام دهید.
  • تورم و درد: در منطقه شکم و محل جراحی نیز از عوارض شایع است که پس از طی شدن دوره نقاهت برطرف می شود.
  • خطرهای مرتبط با بیهوشی: برای انجام این جراحی، بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد که خطرات خود را دارد.

به طور کلی، باید با پزشک خود در مورد تمام عوارض و خطرات مربوط به مینی ابدومینوپلاستی صحبت کنید و آگاه شوید که آیا این روش جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

هزینه مینی ابدومینوپلاستی

در مجموع، هزینه جراحی های زیبایی شکم در افراد مختلف یکسان نیست و با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می شود. از مهمترین عواملی که می تواند در قیمت مینی ابدومینوپلاستی موثر باشد، عبارتند از:

• نوع بیمارستان (دولتی یا خصوصی)
  • تخصص پزشک
  • میزان چربی و پوست اضافی
  • هزینه بستری
  • هزینه های جانبی شامل هزینه های ویزیت پزشک، داروهای مصرفی، آزمایشات و …

در نهایت باید توجه داشت که قیمت نهایی مینی ابدومینوپلاستی باید شامل همه این عوامل باشد. لازم به ذکر است از مراجعه به جراحان بی تجربه به منظور کاهش هزینه ها اجتناب کنید. هرچه تخصص و مهارت جراح بالاتر باشد، احتمال موفقیت در دستیابی به نتیجه مطلوب بیشتر می شود.

مینی ابدومینوپلاستی در گروه عمل های زیبایی شکم قرار میگیرد که هدف اصلی آن از بین بردن بافت های چربی و پوست اضافی در قسمت پایین شکم است. در این عمل، اسکار کمتری باقی می ماند و زمان بهبودی کمتر از ابدومینوپلاستی کامل است. در پایان توصیه میشود برای حصول نتایج عالی به جراح ماهر و باتجربه مراجعه کنید.